Ministerstwo Środowiska zainaugurowało nową kampanię informacyjną „Generation Awake. Twoje wybory zmieniają świat”. Przygotowana wraz z Komisją Europejską kampania ma na celu przybliżenie sposobów świadomego, a przede wszystkim efektywnego wykorzystania zasobów naturalnych, aby poprawić jakość naszego życia.
Spotkanie inauguracyjne z udziałem Ministra Środowiska Andrzeja Kraszewskiego oraz gościa specjalnego Komisarza UE ds. Środowiska Janeza Potočnika rozpoczęło się od otwartej debaty publicznej na temat wzorców konsumpcji oraz ich wpływu zarówno na nas samych, jak i na gospodarkę naszego kraju.
Z ostatnich badań Federacji Polskich Banków Żywności wynika, że Polacy marnują ok. 9 mln ton żywności rocznie, dlatego też kampanię promować będą Rutyniarz Rysiek, Pyzaty Przemek oraz Impulsywna Iza, czyli trzy animowane torby zachęcające do podejmowania właściwych działań m.in. w zakresie prawidłowych nawyków zakupowych.
kk
|