Advertisement
Nowe narzędzie skuteczności osobistej i zespołowej - System Zarządzania Czasem
Image

Image

Image

System Zarządzania Czasem
to zespół konkretnych zasad planowania, zapisu i postępowania, który powoduje optymalizację skuteczności działania jednostek i grup, zarówno w krótkiej, jak i dłuższej perspektywie. Narzędzie to budowane było przez ponad 200 lat. Jego prekursorem jest Benjamin Franklin, który jako pierwszy w sposób uporządkowany odniósł się do organizacji czasu pracy człowieka. System Zarządzania Czasem w Europie Zachodniej znany jest od lat, korzystają też z niego miliony ludzi w Stanach Zjednoczonych.
Myślenie i Działanie Systemowe (MiDS) – którego podstawowym założeniem jest, iż jeżeli jesteśmy w stanie przewidzieć warianty rozwoju sytuacji z dużym prawdopodobieństwem, to powinniśmy wcześniej przygotować reakcję na każdy z tych wariantów. Na papierze, wspólnie, z wykorzystaniem potencjału firmy. Czyli – rola przygotowania staje się kluczowa. MiDS to klucz skuteczności i JAKOŚCI KONKUROWANIA w sprzedaży, zarządzaniu, negocjacjach, obsłudze Klienta i komunikacji w ogóle.
Nauka Systemu Zarządzania Czasem trwa około 4 godziny, a więc jest to narzędzie bardzo proste do nauczenia się. Co ciekawe, statystyka pokazuje, że ponad 70% osób, które zapoznają się z Systemem, KORZYSTA Z SYSTEMU JUŻ NA STAŁE, MIMO ŻE NIKT NIE WYWIERA NA NICH PRESJI. Faktycznie, wszyscy, którzy zapoznają się z Systemem, stwierdzają, że zaskakujące jest, jak tak bardzo proste narzędzie tak zasadniczo wpływa na podniesienie skuteczności działania osób je używających. Osoby te podkreślają, że pierwszym uczuciem, które „dotyka” początkującego użytkownika, jest uczucie SPOKOJU. Spokoju, że nie trzeba pamiętać detali, gdyż to System o to dba. Spokój ten pojawia się, gdyż użytkownicy Systemu przejmują kontrolę nad codziennością – zaczynają rozumieć, ba, czują, jak wiele spraw w przeszłości „rządziło” nimi, ich życiem, z czego nie zdawali sobie sprawy, bo… no właśnie… bo NIE ZAPISYWALI (bądź zapisywali standardowo) TEGO CO CHCĄ ZROBIĆ, TEGO CO ROBIĄ, PRZEZ CO NIE BYLI W STANIE ANALIZOWAĆ, JAK WYKORZYSTYWAĆ SWÓJ POTENCJAŁ W SPOSÓB OPTYMALNY. A wszystko opiera się na zapisie… Na Systemie zapisu, który powoduje, że zaczynamy być bardziej asertywni, gdyż wiemy, co chcemy osiągnąć, i ile czasu jest nam potrzebne, aby to uczynić.

Integralne narzędzia zapisu w Systemie Zarządzania Czasem

W roku 2009 firma wydawnicza Infomax (www.grupainfomax.com) wraz z firmą Organizer Polska (www.organizerpolska.pl) wydała pierwszy pełnowymiarowy Organizer Systemowy o nazwie – po prostu – ORGANIZER: dwujęzyczny (pol./ang.), w pełni kompatybilny z realiami życia w Polsce. Od roku 2006 w Polsce działa firma, która propaguje System Zarządzania Czasem. Do dzisiaj kilkanaście tysięcy menedżerów wyższego i średniego szczebla oraz handlowców i doradców miało okazję zapoznać się z tym Systemem (www.sarneckinoworolski.pl).
Najnowszym produktem systemowym firmy Infomax jest wydawany z przeznaczeniem na rok 2011 TERMINARZ SYSTEMOWY – pierwszy w historii niskokosztowy kalendarz książkowy, który jest w pełni kompatybilny z Systemem Zarządzania Czasem. To IV Generacja – znana na rynku jako Time Management System od lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku.
Co jednak chyba najważniejsze, firma ta oferuje BEZPŁATNE SZKOLENIA SYSTEMU ZARZĄDZANIA CZASEM DLA PRACOWNIKÓW FIRM, KTÓRE NABYWAJĄ SYSTEMOWE NARZĘDZIA. Jest to wartość dodana, która w rzeczywistości czyni z zakupu kalendarzy nie wydatek, ale świetnie zwracającą się inwestycję. W ramach nauki systemu przyszli użytkownicy zapoznają się także ze sztuką doboru priorytetów, podejmowania optymalnych decyzji biznesowych oraz z niezwykle istotnym narzędziem skutecznej realizacji zadań: z procesem ZARZĄDZANIA „MAŁYM” PROJEKTEM.
Praca w Systemie Zarządzania Czasem oparta na Terminarzu Systemowym umożliwia przechowywanie informacji dotyczących wszelkich działań, następnie pozwala gromadzić zadania na listach zadań, oceniać ich ważność i pilność, a następnie planować – począwszy od planów w skali kilku lat, aż do planowania i realizacji zadań w ciągu jednego dnia. Narzędzie, jakim jest System Zarządzania Czasem, porządkuje zakres i ilość zadań oraz wprowadza ogromną ilość spokoju w pracy.

Często pada pytanie o relację pomiędzy Systemem Zarządzania Czasem a wszelkimi narzędziami elektronicznymi, dzisiaj powszechnie używanymi, takimi jak: Outlook, kalendarz Google, organizery elektroniczne w telefonach itp. Otóż, elektronika i jej używanie w żaden sposób nie kolidują z Systemem, wprost przeciwnie – wykorzystanie ich wzmacnia pewne obszary. Jednocześnie – niestety dla tych zakochanych w gadżetach i elektronice – System to nie elektronika. To wiedza, sposób myślenia, rozumienie mechanizmów rządzących procesem decyzyjnym.
Użytkownicy już w pierwszym tygodniu stwierdzają: robię więcej i… mam wrażenie, że mam więcej czasu! Paradoks? Nie – System Zarządzania Czasem!
 

© 2024 Grupa INFOMAX