Advertisement
Wiosenne ekoporządki

Tuż przed nadejściem wiosny Kraków wezwał swoich mieszkańców do robienia porządków. Z początkiem lutego rozpoczęto bowiem miejską kampanię informacyjno-edukacyjną pod hasłem: „Czyste miasto”. Jej celem jest uświadomienie mieszkańcom, na czym polega nowoczesny system utylizacji odpadów i czego jeszcze brakuje Krakowowi, aby system ten mógł w pełni służyć tak dużemu miastu.


Na pierwszym etapie działań do przekazu wykorzystano wiele nośników reklamowych: citylighty, plakaty, ulotki, powierzchnie w środkach komunikacji miejskiej, prasę i internet. W całym mieście nie sposób nie zauważyć komunikatów kampanii, a to dzięki charakterystycznej kreacji (ogromny zielony liść z wkomponowanym wizerunkiem Kościoła Mariackiego) i szerokiemu zasięgowi prowadzonych działań.
Krakowski Zarząd Komunalny, który odpowiada za gospodarkę odpadami w mieście, przekazał realizację projektu, a więc jego kreację produkcję, rodzimej agencji reklamowej.
Jej głównym zadaniem było nadanie osobowości marce EKOCENTRUM – System Gospodarki Odpadami.
Nowo powstała marka ma odtąd oddziaływać na świadomość mieszkańców miasta i konsekwentnie prowadzić politykę gospodarowania odpadami w proekologiczny sposób.
Utworzony serwis www.ekocentrum.krakow.pl dostarcza wiedzy i informacji na temat metod postępowania ze śmieciami oraz miejsc składowania posegregowanych odpadów. Uruchomiona została również giełda wymiany rzeczy używanych oraz bezpłatna infolinia.
Prowadzona jest także promocja ekologicznego stylu życia. Ma to stanowić inspirację do działań zmieniających przyzwyczajenia zagrażające środowisku. Mocny akcent kampanii informuje o planowaniu budowy w Krakowie Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów, elementu wieńczącego efektywnie funkcjonujący system. Miasto chce poświęcić temu zagadnieniu szczególną uwagę,
a to z konieczności odkłamania szeregu nieprawdziwych stereotypów narosłych wokół tego tematu.
W drugim etapie kampanii dodatkowo planowane jest pojawienie się spotów emitowanych w telewizji lokalnej, reklamy na środkach komunikacji miejskiej, interaktywnych punktów informacyjnych w strategicznych miejscach miasta oraz materiały BTL – ulotki i naklejki.

Marcin Maciejewski
 

© 2024 Grupa INFOMAX